offkado

ساخت وبلاگ

چشم ها جزء اصلی ترین اجزای صورت به حساب می آیند و در بیان احساسات و تاثیر گذاری بر روی افراد نقش به سزایی دارند. چشم ها جزء نقاط کانونی صورت هستند و توجه افراد در اولین برخورد با چشمان شماست.

آرایش چشم ها میتواند آنها را درشت تر، نافذ تر و گیرا تر نشان دهند. شما به راحتی با آرایش چشم می توانید حالت چهره ی خود را خندان، جدی، جذاب و ... نشان دهید. معیار های زیبایی برای افراد مختلف متفاوت است اما اکثر مردم بر این باور هستند که جز اصلی که در زیبایی صورت تاثیر گذار می باشد چشم است. نوع آرایش و رنگی که برای آرایش چشمتان انتخاب می کنید دست شما را برای فرم دهی صورت به نحو دلخواه باز می گذارد. اگر آرایشتان را به درستی انجام دهید می توانید روی حالت دهی سایر اجزای صورت خود نیز تاثیر گذار باشید. یک آرایش چشم مناسب و ملایم کمک می‌کند تا صورت بشاش و چشمانی درشت داشته باشید. آرایش چشم باعث می‌شود که پف چشم پنهان شود و چشم‌ها خسته و خواب‌آلود نباشند. دراین مقاله با ما همراه باشید تا شما را با انواع لوازم و محصولات مربوط به آرایش چشم و کاربرد آنها آشنا کنیم.

آرایش چشم

کانسیلر چشم:

کانسیلر به پودر فشرده ای گفته می شود که بهتر است رنگی کمی روشن تر از کرم پودر داشته باشد و می توان آن را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کرد، اما معمولا بعد از کرم پودر زده می شود که تاثیر بهتری بر روی پوست داشته باشد. انواع مختلفی از کانسیلرها در بازار موجود است: نوع Stick یا ماتیکی که به راحتی استفاده می شود، نوع نیمه جامد (کرم) و کانسیلرهای مایع. کانسیلرها در انواع زرد، سبز، بنفش، نارنجی موجود می باشند که بر اساس رنگ پوستتان میتوانید آنها را انتخاب نمایید به عنوان مثال کانسیلر رنگ سبز برای از بین بردن نقاط قرمز پوست و یا کانسیلر رنگ بنفش برای افرادی که پوستی زرد دارند مناسب می باشد. کانسیلر ها به طور کلی برای از بین بردن و رفع نواقص صورت از جمله لک و چین وچروک و تیرگی دور چشم به کار برده می شود. برای رفع کبودی زیر چشم، می‌توانید کانسیلر را به صورت مثلثی زیر چشم بزنید و آن را محو نمایید. بعد از استفاده از کانسیلر مشاهده خواهید کرد که زیر چشم و پوست صورتتان یک دست و یکنواخت دیده می‌شود.

کانسیلر چشم

پرایمر چشم:

پرایمر چشم محصول مایع یا کرمی مانند است که برای آماده سازی آرایش پلک و دور چشم استفاده می شود و باعث می شود آرایش  به خوبی بر روی پوست بخوابد و ماندگاری بیشتری داشته باشد. و از ریزش آرایش زیرچشم جلوگیری می کند. استفاده از پرایمر چشم می‌تواند به آرایش صحیح چشم‌ها، به نظر رسیدن سایه‌ها با رنگ واقعی خود نیز کمک کند. یکی دیگر از محاسن پرایمر چشم این است که سایه و خط چشم کاملا صاف و یکدست روی پوست می نشیند و پلک عرق نمی کند و آرایش شما پخش و نامرتب نمی شود. این مزیت به خصوص بری افرادی که پوست چرب دارند یا زیاد عرق می کنند بسیار مناسب است. بعضی از پرایمر ها دارای خاصیت ضد پیری و ضد چروک هستند و نیز پوست پلک شما را با داشتن spf در برابر نور آفتاب محافظت می کند. برخی از پرایمرها ویژگی پوشانندگی بالا برای پوشاندن لکه‌ها و پر کردن منافذ پوستی را دارند. آبرسانی هم یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پرایمر برای پوست‌های خشک است.

نحوه ی استفاده از پرایمر چشم:

ابتدا کرم دور چشم روزانه و مرطوب‌کننده صورت را بر روی پوست بزنید، سپس کمی پرایمر چشم را با استفاده از یک برس آرایشی یا نوک انگشتان خود زیر چشم بزنید.بهتر است لایه ای نازک از پرایمر راروی پوست بزنید تا سرعت جذب پوست شود.

پرایمر چشم

انواع خط چشم:

خط چشم مدادی

این نوع خط چشم جز قدیمی ترین و رایج ترین لوازم آرایش مخصوص چشم است که برای افراد مبتدی بسیار مناسب است و به آسانی کشیده می شود، این خط چشم برای داخل چشم و گوشه های چشم نیز کاربرد دارد و ظاهری شبیه به سرمه به چشم می بخشد. مداد چشم، انواع مختلفی دارد مانند: پایه واکسی، سرمه ای، مدادهای پیچی مکانیکی و مداد چشم های پایه پودری.

 خط چشم مایع

این نوع خط چشم بیشتر برای حرفه ای هتا کاربرد دارد و دارای دو نوع سر مویی و سر ماژیکی است. خط چشم مویی برای کشیدن خظ چشم های ظریف و تمیز استفاده می شود و نوع ماژیکی آن به ظرافت نوع مویی نیست اما کار با آن آسان تر است.

خط چشم ژله ای

خط چشم ژله ای برای افراد کاملا حرفه ای کاربرد دارد و مایع ژله ای آن در قوطی های کوچک عرضه می شود و باید از قلم موی جداگانه برای کشیدن پشت پلک استفاده کرد. استفاده از نوع خط چشم ژله ای آسان نبوده و چون پایه کرمی دارد ممکن است با لرزش دست، نتوان خط چشمی که مد نظر است، رسم نمود. اما در حالت کلی این نوع خط چشم برای سایه های غلیظ مناسب بوده و بسیار ماندگاری بالایی دارد.

انواع خط چشم

انواع ریمل:

ریمل ها بر اساس رنگ، کاربرد و نوع ماده ای که در آنها به کار رفته است طبقه بندی می شوند و انواع مختلفی دارند.

  • ریمل حجم دهنده: این ریمل ها باعث افزایش حجم مژه ها شده و آنها را پر پشت تر جلوه می دهند، معمولا غلیظ هستند وو دارای  پلیمر های سیلیکونی یا موم هستند
  • ریمل بلند کننده: معمولا دارای یک سری الیاف هستند که با چسبیدن به مژه ها بر طول آنها می افزایند.این ریمل ها می توانند چند لایه هم بر روی هم قرار بگیرند.
  • ریمل فرکننده: این نوع ریمل ها برای افرادی مناسب است که مزه های روبه پایین و بدون حالت دارند.این ریمل ها حاوی پلیمر و رزین اند تا حالت مژه ها را حفظ کنند.
  • ریمل ضد آب: این نوع ریمل ها نسبت به آب مقاوم بوده و با تعریق نیز به هم نمی ریزند. این ریمل ها حاوی ذرات موم و روغن ها هستند. برای رفتن به استخر بسیار مناسب هستند.
  • ریمل تقویتی: این نوع ریمل ها علاوه بر کارایی آرایشی که شامل حجم دهی و بلند کنندگی است با داشتن مواد موثره برای تقویت و پر پشت شدن مژه ها نیز مناسب اند.
  • ریمل فیبری: ریمل های فیبری در هنگام حرکت، با مژه هایتان درگیر می شوند و همه ی اطراف آن را می پوشانند.
  • ریمل اکلیلی: ریمل های اکلیلی به دو حالت پودری و مایع موجودند وظاهریدرخشان به چشم ها می بخشند.
  • ریمل‌های رنگی: بیشتر ریمل‌ها به رنگ مشکی تولید می‌شوند اما برای تنوع محصولات رنگی نیز وجود دارند که برخی افراد گاهی اوقات برای داشتن ظاهری متفاوت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

انواع ریمل

  • برس ضخیم:  این ریمل ها دارای مویچه هایی هستند که میزان بیشتری ازمایع ریمل را روی مژه ها می گذارد و پر پشت کننه و حجم دهنده است.
  • ریمل با برس نازک: مناسب مژه های کوتاه و صاف است وبلند کنند می باشد.
  • ریمل با برس خمیده: برای افراد با مژه های کوتاه و صاف مناسب می باشد که باعث حالت دهی به مژه ها به سمت بالا میشود.
  • ریمل با برس مخروطی: باعث ایجاد فرم چشم گربه ای می شود. مژه های بیرونی چشم را بلند می کند..
  • ریمل با برس s  شکل: بلند کننده و حجم دهنده می باشند و به‌راحتی کناری ‌ترین مژه‌های شما را نیز پوشش می‌دهد.
  • ریمل با برس توپی شکل: قسمت انتهایی توپی شکل است و برای بلند کردن مژه ها مناسب می بشد.
  • ریمل با برس ساعت شنی: برای فرم دهی و حجم دهندگی مژه ها به کار می رود
  • ریمل با برس مارپیچی یا حبابی: ریمل با برس مارپیچی یا حبابی به بهترین وجه ممکن عمل حجم‌دهندگی و فرم‌دهی را انجام می‌دهد. اگر مژه‌های کم‌پشت و بی‌حالتی دارید این نوع ریمل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • برس ریمل توپی: این نوع برس شبیه به یک توپ گرزی شکل است. اما به اندازه ظاهرش ترسناک نیست و برای مژه هایی که دسترسی به آن ها با برس معمولی سخت است، فوق العاده است.

انواع برس ریمل

فرمژه:

به طور کلی دو نوع فرمژه در بازار موجود است که بر اساس کارایی آنها طبقه بندی می شد:

فرمژه فشاری:

برای استفاده از فرمژه های فشاری باید فرمژه را در نزدیک ترین نقطه به پلک قرار دهید به نحوی که پوست شما را نگیرد سپس اهرم را فشار داده و کمی رو به بالا خم کنید و پس از حدود 10 ثانیه از پلک تان جدا کنید.اگر مژه ها به خوبی حالت گرفت نیازی به تکرار نیست.

فرمژه گرمایی:

در فرمژه های گرمایی با استفاده از شانه های فرمژه , مژه هایتان را رو به بالا حالت میدهید که گرما باعث حالت دادن به مژه ها و فر خوردن آن ها خواهد شد, این نوع فرمژه نباید برای زمان زیادی روی مژه ها باقی بماند چون باعث سوختن آن ها خواهد شد. نزدیک کردن بیش از حد فرمژه گرمایی به پلک تان باعث سوختن پلک خواهد شد پس فاصله مناسب را هنگام استفاده از آن رعایت کنید.

انواع فرمژه

سایه چشم:

  • سایه چشم پودری: این سایه چشمها خودشان شامل 3 نوع مختلف هستند: مات، اکلیلی، براق
  • سایه چشم کرمی: این نوع سایه ها برای پوست چرب مناسب نیستند و نمایی براق تر دارند. برای استفاده از سایه چشم کرمی پیشنهاد می شود قلمو های آرایشی که سر های بزرگتری دارند استفاده نمایید چرا که مانع از ریختن سایه می شوند.
  • سایه چشم مایع: بسته بندی این گونه سایه چشم ها مشابه برق لب و یا رژ لب های مایع هستند و برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.این نوع سایه ها به سرعت خشک می شوند.
  • سایه چشم پودری شل: این نوع سایه برای افراد حرفه ای است و سایه ی دانه دانه ای محسوب می شود و می تواند زیر چشم ریخته و آرایش شما ر اخراب کند پس باید خیلی حرفه ای باشید.
  • سایه چشم مدادی: کار با این سایه چشم جز راحت ترین سایه چشم ها محسوب میشود.
  • سایه چشم پخته شده: برای شدت رنگ بیشتر این نوع از سایه ها از قلم موی مرطوب،  و برای شدت رنگ کمتر از قلموی خشک استفاده کنید.

سایه چشم

مژه مصنوعی:

مژه های مصنوعی از انواع فرم ها ی مختلف موجود است که بهتر است با توجه به فرم چشم و ابرو و فرم صورت فرد باید انتخاب شوند. بهتر است برای آسیب نرسیدن به مژه ها از چسب های مرغوب برای چسباندن آنها استفاده کنید و در عین حال به این موضوع توجه کنید که رنگ چسب مژه بهتر است مشکی رنگ باشد که تضاد رنگی با خود مژه ها پیدا نکرده و غیر طبیعی جلوه نکند.

انواع مژه مصنوعی

برای خرید و مشاهده یبهترین لوازم آرایش مربوط به چشم به لینک های زیر مراجعه کنید:

آرایش چشم و ابرو

آرایش لب

بهترین کرم پودر ها و انواع آنها

offkado...
ما را در سایت offkado دنبال می کنید

برچسب : آرایش چشم,زیبایی چشم,لوازم آرایشی چشم,قیمت لوازم آرایشی,محصولات آرایش چشم, نویسنده : arman offkado بازدید : 227 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:38